Det är inte jag, det är du.

Jag har aldrig förstått meningen med att säga "det är inte du, det är jag," till någon man håller på att göra slut med. Är det tänkt att det ska kännas mildare då, är det därför man säger så?
För det vet nog alla är en lögn.
Härmed bevisar jag beviset på att det inte alls är mitt fel att jag gör slut, det är enbart ditt. Men nog är det mycket jag med för det.
  • Det är jag som inte kan tänka mig att leva tillsammans med dig
  • Det är jag som inte alls är attraherad av dig
  • Det är jag som får kväljningar av tanken på att kyssa dig
  • Det är jag som hellre tämjer en apa och sover med den, än dig
  • Men det är du som har fått mig att känna detta.
Så, är det någon som fortfarande känner sig lite bättre till mods när de får höra "det är inte du, det är jag?"
För jag kan nog grusa ert hopp också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0