Fotboll

Ska jag vara ärlig så är livet rätt bra för tillfället. Jag är fortfarande singel, fortfarande rätt ointressant (relevant,) fortfarande utan körkort, men fortfarande vid liv. Och jag gör det bästa av situationen. Varje helg är planerad i någon månad framöver, shopping i London, Nottingham och Springfield, rocka loss på konserter, dansa på borden på de olika nattklubbarna, ja jag ska faktiskt göra det mesta. Men det finns en sak som jag saknar från Sverige, fotbollen. Damfotbollen här ligger på en annan nivå. Så det första jag gör när jag återvänder till hemlandet, det är att snöra på mig fotbollsskorna, tejpa fast benskydden och sedan ge mig ut på planen och kötta.
För det är där jag trivs som bäst, det är där jag hör hemma och tro det eller ej, det är värt alla skador för ingenting kan ersätta kärleken som jag känner för denna sport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0